30 nieuwe partnerorganisaties & nieuwe website

MANGOMOMENT VERWELKOMT MEER DAN 30 NIEUWE PARTNERORGANISATIES & STELT NIEUWE SITE VOOR!

Mango logo foto 2018

Mangomoment ging in 2015 van start als een vreemd idee aan de KU Leuven. Het werd een onderzoeksproject en kreeg de fantastische ondersteuning van Kom op tegen Kanker. In 2017 werd Mangomoment getest in 3 ziekenhuizen (UZ Leuven, AZ Diest en Imeldaziekenhuis Bonheiden) binnen oncologische zorg en verscheen ondertussen in VRT NWS, in meerdere kranten en zelfs in Lancet Oncology.

MAAR NU WORDT #Mangomoment ECHT GROOT, want meer dan 30 NIEUWE PARTNERS zullen zowel binnen hun eigen organisatie als extern een warme oproep lanceren om positieve ervaringen in de zorg te delen. We gaan op zoek naar getuigenissen uit alle sectoren (ziekenhuizen, eerstelijn, woonzorgcentra) en alle patiënten, bewoners, familieleden en professionals zijn welkom om hun ervaring te delen. Dit betekent dat het NIET enkel over kanker gaat, maar alle zorgervaringen, ONGEACHT DE AANDOENING!

We zijn enorm vereerd met het partnership van volgende organisaties: Artsenkrant, Az Damiaan Oostende, ASZ – Aalst/Geraardsbergen/Wetteren, AZ Alma; AZ Diest, AZ Heilige Familie Reet, AZ Oudenaarde, az Sint-Blasius, AZ Turnhout, Az Vesalius, AZ ZenoChristelijke Mutualiteit, Emmaüs GroepFamiliehulp, Federatie Palliatieve Zorg Vlaanderen, Heilig Hartziekenhuis LierHeilig Hart Ziekenhuis LeuvenHeilig Hart Ziekenhuis Mol, Imeldaziekenhuis BonheidenJan Yperman Ziekenhuis Ieper, Jessa Ziekenhuis, Kom op tegen Kanker, KU Leuven, AZ Maria Middelares, Nationaal MS Centrum, Nvkvv voor verpleegkundigen, OLV Ziekenhuis Aalst Asse Ninove, Sint-Jozefskliniek Izegem, Sint-jozefkliniek Bornem, Regionaal Ziekenhuis Sint-Trudo, Trefpunt Zelfhulp vzw, Triamant, UZ LeuvenVlaams ApothekersNetwerk, Wit-Gele Kruis Vlaams Brabant

Indien uw organisatie ook wenst aan te sluiten, contacteer ons dan via mangomoment@kuleuven.be

banner Mangomoment 2018VERGIS U NIET: Mangomomenten hebben wel een aantal specifieke kenmerken:   

1) het zijn kleine, bijna alledaagse, attenties of gebaren, die plaatsvinden tijdens de normale zorgactiviteiten in het ziekenhuis, revalidatiecentrum, woonzorgcentrum of in de eerstelijn. Ze vragen weinig of geen extra tijd, energie of middelen en kunnen bij alle ziekteprocessen en door elk type zorgverlener verleend worden.

2) We verzamelen getuigenissen over Mangomomenten, om hieruit te leren wat patiëntgerichte zorg echt is. Het uiteindelijk doel van het onderzoek is na te gaan of ze:

  • de tevredenheid van patiënten, bewoners en familieleden verhogen;
  • de (vertrouwens)relatie tussen zorgvrager en zorgverlener versterken en
  • de bevlogenheid van zorgverleners vergroten.

Lees hier alvast voorbeelden van Mangomomenten

Heb ook jij zulk Mangomoment mee-“gemaakt” of ontvangen, deel het dan met ons

Like Mangomoment op Facebook en share deze post en gebruik #Mangomoment op Twitter (@MangoLIGB).

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s